4:15 AM

Szydełkowe podkładki dla początkujących

Od czego zacząć przygodę z szydełkiem? Najlepiej od nieskomplikowanego projektu, który szybko będzie cieszył Twoje oczy i wzbudzał podziw bliskich! Szydełkowe podkładki pod kubki czy filiżanki są doskonałym wyborem.



Wiele osób zaczyna swoją przygodę z szydełkiem od dużych projektów - bo zachwyciły się zdjęciem chusty znalezionym w internecie czy sweterkiem. Wtedy na "dzień dobry" pojawia się problem z wyborem włóczki i odpowiedniego szydełka, potem być może z czytaniem schematu itp. Osoba początkująca najczęściej dzierga dość wolno, a jeśli zdarzy się pomyłka - trzeba pruć i zaczynać od nowa. Wtedy w najgorszym wypadku można się zniechęcić i rzucić robótkę na dno szafy - a to, w moim przekonaniu niedopuszczalne. Bo nie ma nic piękniejszego i bardziej wartościowego od ręcznie wykonanych prac:-) Dlatego zachęcam, by osoby początkujące zaczynały swoją przygodę z szydełkiem od projektów być może mniej ambitnych, ale znajdujących praktyczne zastosowanie. Dzięki temu:
1. Będziesz stopniowo dochodzić do wprawy w szydełkowaniu;
2. Oswoisz się z czytaniem schematów;
3. Udekorujesz dom własnoręcznie wydzierganymi dziełami.

Mam dla Ciebie kilka propozycji szydełkowych podkładek, od których sama zaczynałam.

1. Szara elegancja
To wyjątkowo urocza, a jednocześnie super prosta podkładka. Gdy zrobisz już komplet dla siebie, z pewnością zechcesz przygotować podobne na prezenty dla bliskich Ci osób ;-)


 Podkładkę zacznij robić od tzw. magic loop (nie wiesz, jak go zrobić? obejrzyj tutorial--->>>)
Pierwszy rząd zacznij od czterech oczek łańcuszka, następnie wykonaj 11 słupków, pomiędzy którymi zrób po jednym oczku łańcuszka. Zamknij rząd oczkiem ścisłym.
Drugi rząd zacznij od trzech oczek łańcuszka. Wbijaj szydełko tam, gdzie w poprzednim rzędzie zrobiłaś oczko - tym razem wykonuj po dwa słupki razem, pomiędzy każdą parą zrób jedno oczko łańcuszka.
Kolejne rzędy również zaczynasz od trzech oczek łańcuszka. Zwiększasz ilość wykonywanych słupków - odpowiednio do trzech i czterech w rzędach trzecim i czwartym. Grupy słupków nadal rozdzielasz jednym oczkiem łańcuszka.
Piąty rząd to tylko oczka łańcuszka wbijane raz w oczko łańcuszka poprzedniego rzędu, raz pomiędzy słupki. Zwróć uwagę, żeby w ostatnim łańcuszkowym łuku zrobić tylko dwa oczka łańcuszka i słupek - wtedy uda Ci się ładnie zacząć słupkowe łuki szóstego rzędu.







2. Niebieski kwiat
To wyjątkowo urocza podkładeczka, którą możesz zrobić w dowolnym kolorze :-) Jest też niezwykle wdzięczna w wykonaniu - składa się jedynie z 4 rzędów, więc efekt końcowy jest szybko widoczny. Uważaj jednak, żeby do tego projektu dobrać dość grubą włóczkę - wtedy wielkość podkładki będzie odpowiednia dla kubka.

A oto schemat:


3. Prostota kwadratu
Kwadrat babuni (i jego wariacje) jest niesamowity! Sprawdza się zarówno w roli podkładki, jak i pomysłu na prosty sweter. Jeśli więc zrobisz te podkładki - Twoim następnym projektem może być sweter, zwany potocznie kwadratowcem lub chustę:-)

Wielką zaletą tego rozwiązania jest fakt, że możesz bez problemu dostosować wielkość podkładki do swoich potrzeb. Najprostszym i najbardziej praktycznym, wg mnie, rozwiązaniem jest schemat znajdujący się w prawym dolnym rogu - przerobiłam ich w swoim życiu całkiem sporo.
Podkładki, które pokazuję Ci niżej, wykonane są według pierwszego schematu, z lewego górnego rogu powyższej grafiki.

Kiedyś robiłam też podkładki według schematu, który pokazuję niżej (podkładka, która jest obok nie jest moja, to zdjęcie znalezione w sieci). Użyłam dobrej jakości bawełnianych szarych nici - podkładki wyszły genialnie i świetnie wkomponowały się do nowoczesnego wnętrza.


4. Bawełniana fantazja
Teraz pokażę Ci nieco bardziej skomplikowany projekt - ale jeśli przebrnęłaś, przez wcześniejsze, to i z tym sobie poradzisz. Warto, bo układ łańcuszków i słupków, w połączeniu z wysokiej jakości bawełną, da niebanalny efekt:-)



Podkładkę zaczynasz od kółeczka z 8 oczek łańcuszka. Pierwszy rząd to 16 półsłupków. W drugim rzędzie musisz zrobić 8 par słupków, ale uwaga - w parze słupki są przerobione razem od góry! Pomiędzy parami robisz po 3 oczka łańcuszka.
Dalej logicznie kontynuuj według schematu.
Oto schemat:

I pamiętaj o jednym: szydełkowanie to wymyślanie, eksperymentowanie, rozwijanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów, ale przede wszystkim - dobra zabawa!

POWODZENIA!

Gdybyś miała jakieś pytania, wątpliwości czy sugestie - śmiało pisz w komentarzach lub na priv. A jeśli artykuł Ci się podobał - będzie mi miło, jeśli udostępnisz go dalej :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Crochet Studio PL , Blogger